93 896 15 85 riera@rieraderibes.cat

Situacions d’aprenentatge:

EL RACÓ DE CIÈNCIA DE XICS: MOLT MÉS QUE EXPERIMENTAR

Com podem fer circular cotxes per dues cintes sense que els cotxes caiguin pel forat? Aquest dia vam aprendre la importància del contrapès. Situant unes bigues a sota les cintes, com que es reparteix el pes, el cotxe no cau i pot fer el circuit sencer. 

 

Què creieu que passarà quan barregem aquests ingredients?  

En els moments en què es planteja el treball de reaccions químiques, la mestra del racó posa a l’abast dels infants ingredients que en barrejar-los provoquen una reacció determinada. La mestra ja coneix què passarà i té pensat l’objectiu a assolir, no obstant les nenes i els nens que estan al racó ho van descobrint a mida que van realitzant l’experimentació.   Els infants sempre tenen la il·lusió que allò que barrejaran  explotarà …    

 

El dijous és el dia dedicat a la cura i manteniment del jardí. 

Tallem les fulles seques o les que s’ha menjat algun cargol (això dels cargols ens té ben amoïnats, tenim un cargol que es queda ben empatxat al nostre jardí), inventem artefactes per regar, plantem flors i bulbs de temporada, observem el seu creixement i fins i tot algun infant canta mentre cuida les plantes. Aprenem a tenir cura de les plantes, a estimar-les i dia rere dia anem coneixent el seu cicle vital, perquè les plantes són éssers vius …

Observem la natura propera i elements que hem anat trobant en sortides de camins de Ribes o que ja formen part de l’inventari del racó de ciència de xics. 

Observem, extraiem conclusions, indaguem, investiguem, raonem, ens fem noves preguntes, descobrim, dibuixem i representem allò que observem amb deteniment, quedem perplexes davant de certs elements, gaudim amb l’observació de fòssils i minerals …

Què creieu que passarà amb l’espelma i l’aigua? Per què pass

Min Height: 907.5px

a d’aquesta manera? 

Pensem, raonem, generem hipòtesis, les comprovem, aprenem dels fenòmens i de l’observació, debatem les idees i sovint, molt sovint ens embrutem. A vegades fins i tot anomenem al racó de ciència com el racó del merder. 

El racó de ciència és un racó actiu, dinàmic, viu, permet tocar, manipular, crear, pensar i repensar, opinar, avaluar per millorar, perfeccionar per avançar, tornar enrere i tornar a començar … 

 Per tancar el racó fem la feina de ciència on els infants representen el què s’ha anat desenvolupant durant la sessió del racó. És el moment de reflexió i interiorització del que s’ha après. A partir del dibuix, els esquemes o l’escriptura els infants poden representar el seu sentir i parar atenció en el que s’ha treballat, instaurant així els conceptes apresos i els que han estat més significatius. 

 

Sabeu quin ha estat el darrer aprenentatge del racó durant el mes d’abril i principis de maig? 

Hem cuidat cucs de seda! Voleu veure com són, què fan i com és el seu cicle vital per a fer la metamorfosi? Mireu el vídeo!